2006/09/29

Motoron a városban

Nem vagyok az az ember, aki a repüléstől félni szokott. Akkor sem féltem, amikor a taxink hegyi úton a záróvonalat messzire átlépegetve egyenesítette ki a kanyarokat, vagy legalábbis kereste az úgynevezett ideális ívet. Viszont amikor először felültem Betti mögé a robogóra, és elindultunk a Chiang Mai-i forgalomban, hogy elmenjünk vásárolni... Nos, akkor végiggondoltam az összes szörnyű sérülésfajtát, amit motoros balesetben be lehet szerezni... Nem mintha olyan rosszul vagy vadul vezetett volna, talán csak nem vagyok hozzászokva az ilyesmihez. Viszont a harmadik alkalommal már nem is izgultam. Ez nekem már kaland volt a javából. Állítólag az igazi kaland és izgalom a bangkoki motoros taxi!

Iskolaudvar Chiang Maiban


Azt tapasztaltam, hogy sűrű a városi forgalom és lendületes, kis követési és oldaltávolságokkal. Azonban kirívóan szabálytalanul vagy másokra nem tekintettel közlekedőt nem látni. Chiang Maiban, amikor zöld van a gyalogosoknak, keresztbe az autók még csak-csak megállnak, de motorosok még jönnek rendületlenül, viszont amikor tényleg elindulsz át az úton, akkor azonnal megállnak, de csak amíg elengednek.

A robogó, a motor a leggyakoribb közlekedési eszköz. A kínai és vietnami útifilmekben tömegesen látott kerékpárosokat itt alig-alig látni. Nem is csoda, mert olcsó a benzin. Viszont a nyáron nagyon megemelkedett az ára, átlépte a literenkénti 30 bahtos lélektani határt, azaz a 180 Ft-ot...

A mi szemünkkel nézve borzasztó dolgokat mutatnak be a motorokon. Kicsi gyerekeket lazán maguk elé ültetnek, vagy láttunk olyat is, hogy a hátul utasként utazó anyuka egyik térdén ült oldalt a gyerek. Három ember simán utazik egy motoron, a négy személy is előforul, de az már ritkább bravúr (jó lett volna ilyet fényképezni, de nem sikerült). Bukósisakja az utasnak sosincs, a motor vezetőjének szokott lenni, de nem mindig. Betti elmondta, hogy az iskolába a nagyobb diákok szinte mind motorral járnak, és bizony szoktak lenni balesetek. A tanárok próbálkoznak a bukósisak használata mellett kampányolni, de nem sok sikerrel.

Bangkok, start a zöld lámpánál


Még azt figyeltem meg, hogy a dudát gyakrabban használják a közlekedők, mint itthon, de arra, amire való: a potenciális balesetveszély elhárítására. Mondjuk ha az egyenesen haladó jármű vezetője lát egy autót az úttest felé tolatni, akkor ad egy rövid hangjelzést. Magyarországon mintha ezt elfelejtették volna, és a dudálás leggyakrabban kb. azt a jelentést hordozza, hogy "hülye vagy".


Őt meg Phuketen láttam

Címkék: ,

2 Kommentek:

Anonymous Névtelen szerint...

na tessék, utólag kell megtudnom, hogy mennyire be voltál tojva :-) (juteszembe, ma a motorostaxis megint végigverte a térdem a kocsisoron. welcome to Bangkok.)

30/9/06 14:05  
Blogger Sárkányfűárus szerint...

Na jó, azért nem olyan nagyon! :-)

4/10/06 02:16  

Megjegyzés küldése

<< Home