2006/07/22

Magyarok

Azt szoktam mondani, hogy magyarokkal a vilag bamely tajan lehet talalkozni. Itt es most azonban kifejezetten keves magyar van. Magyar szot ket alkalommal hallottunk a bangkoki kiralyi palota kornyeken.

Voltak azonban Magyarorszaggal kapcsolatos meglepo felfedezesek:
  • Chiang Mai vasarnapi piacan fabol keszul Lanchid-modellt arulnak. Megneztem kozelebbrol, Lanchid egyertelmuen. Lehet hogy magyar gyartmanyu jatek.
  • Szinten Chiang Maiban, kozel a szallasunkhoz van egy hatalmas iskola. Ott elsetelva tobbszor lehetett hallani egy szignalt, talan a hangosbemondo szignalja, vagy iskolai csengo helyett hasznaljak. A szignal megegyezik a miskolci avasi reformatus templom harangjatekaval! (Amelyet eleg sokszor hallottam eletmben.) Talan az lehet a dolog nyitja, hogy ugyanarrol a helyrol vette at mindketto.
  • Talan a legmeglepobb az alabbi talalkozas volt...
Patong egyik mellekutcajaban setalva az egyik uzlet elott acsorgo thai fiu megszolitott: "Hogy ityeg a fityeg? Jol?" En azt hittem, nem jol hallom, biztos valami mast mondott. M. viszont nevetve valaszolt neki, hogy jol, es arra a meggyozodesre jutott, hogy ez egy torok vagy arab lesz, mert Isztambul es Kairo bazarjaiban szolitgatjak le igy a magyarokat. De itt sokkal kevesebb magyar jar...

Visszamentunk, megkerdeztuk, honnan tudja ezt. Azt mondta, Peter baratjatol tanulta (angolul beszeltunk). "Ki az a Peter?" - "Peter, magyar etterem" - mutatott az utca vege fele. Valoban, addig eszre sem vettuk, egy "Hungarian Csardat" hirdetett ott egy piros-feher-zold tabla.

"Sok magyar jar erre?" - "Nem." - "Es mibol vetted eszre, hogy magyarok vagyunk?" - "Az arcotokrol." - Ezen aztan meg jobban ledobbentunk. Valoban, nem hallhatta a beszedunket, mert akkor epp nem beszeltunk egymassal. Van ilyen, hogy arcrol fel lehet ismerni, hogy valaki magyar? Es erre epp egy thai kepes, aki nem is lat tul sok magyart? Hm. Miutan kicsodalkoztuk magunkat, elbucsuztunk, magyarul.

Címkék:

2 Kommentek:

Anonymous Névtelen szerint...

úgy hallottam, évente kb. 10ezer vízumot adnak ki magyaroknak. ezeknek a többsége Phuketre és Pattayára szokott menni. én itt Chiang Maiban kétszer futottam össze magyarokkal, a Sunday market-on, és negyedórán belül. de aqkkor is csak azért, mert Robymusszal beszélgettünk hangosan, és kiszúrtak minket :-) Ko Changon egy kis internet caféban futottam még bele egy agresszív és hulla ideg, kötekedő magyar párba, nem szoktam ilyenkor megszólalni, de muszáj volt akkor, annyira ellenszenvesek voltak.

24/7/06 15:31  
Anonymous Névtelen szerint...

Mi is megyünk Chiang Mai-ba majd novemberben. Az a tervünk, hogy 3-4 napot Bangkokban és környékén töltünk, majd elmegyünk északra 2-3 napra. Aztán irány Krabi.

18/8/06 10:00  

Megjegyzés küldése

<< Home